Pages

piątek, 23 grudnia 2016

Film: Thread of Lies


''Thread of Lies'' obejrzałam na samym początku grudnia, kiedy zaczęła się moja przygoda z azjatyckim kinem, pomijając oczywiście sporadyczne obejrzenie dwóch filmów koreańskiej produkcji w tym roku. Ten film znalazłam przypadkowo w którymś artykule typu ''dziesięć najlepszych koreańskich dram'' w poszukiwaniu czegoś, co naprawdę by mnie zaciekawiło.

Tytuł: Thread of Lies
Oryginalny tytuł: 우아한 거짓말
Gatunek: dramat
Data wydania: 13 marzec 2014
Główni bohaterowie: Kim Hee-ae (Hyeon-sook), Go Ah-sung (Man-ji), Kim Hyang Gi (Cheon-ji), Yeon-mi Yoo (Mi-ra), Kim Yoo-jung (Hwa-yeon)

Film jest oparty na powieści ''Elegant Lies'' z 2009 roku. Hyeon-sook to owdowiała matka wychowująca dwie córki podczas pracy w dużym supermarkecie. Pewnego dnia jej młodsza córka, Cheon Ji, podczas śniadania prosi ją o mp3 po czym niespodziewanie popełnia samobójstwo poprzez powieszenie nie zostawiając żadnej wiadomości. Nieświadoma matka dziewczynki oraz jej starsza siostra niczego nie podejrzewały i były w szoku. Obie kobiety zastanawiają się dlaczego Cheon-ji popełniła samobójstwo i co mogły zrobić lub powiedzieć (obydwie obwiniały się o śmierć dziewczynki). Nie spodziewały się faktu iż jej koleżanki z klasy mogły stać za śmiercią Cheon-ji.

Plusy:
+dobra gra aktorska Cheon-ji (dziewczynka udawała że wszystko jest okej jednak popadła w depresję)
+ciekawy motyw chowania listów pożegnalnych w kłębkach wełny (łącznie było ich pięć, piąty nie został znaleziony)

Minusy:
- Mi-ra nagle zainteresuje się śmiercią Cheon-ji oraz pod sam koniec uświadamia sobie swoje godne politowania zachowanie wobec Cheon-ji (zwyzywała ją po odkryciu romansu jej ojca z matką Cheon-ji)

Film godny polecenia jednak sam koniec filmu jest wzruszający, można się popłakać.
Moja ocena to mocne 8/10.





Share with the world:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

 
Designed by Beautifully Chaotic